OGÓLNE ZASADY I WARUNKI WSPÓŁPRACY Z PODMIOTAMI LECZNICZYMI

Obowiązuje od 23.11.2023

OGÓLNE WARUNKI WSPÓŁPRACY Z TERAPEUTAMI

1. Kim jesteśmy i czym się zajmujemy? Jakich określeń będziemy używać w niniejszych Warunkach?

1.1 Jesteśmy Hedepy sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Al. Jerozolimskie 81/7.10, 02-001 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Sądu Rejonowego dla m.st Warszawy Wydział XIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000997672, NIP 7011112887, REGON 523567779 („Spółka” lub „my„), która prowadzi platformę na stronie internetowej www.hedepy.pl (oraz aplikację mobilną Hedepy (zwane łącznie „Platformą„), która umożliwia swoim użytkownikom umawianie się i odbywanie psychoterapii online oraz innych konsultacji.

 

1.2 Niniejsze ogólne warunki („Ogólne warunki„) mają zastosowanie do Umów o świadczenie usług lub umów zlecenie (łącznie jako “Umowa”) zawieranych pomiędzy Spółką jako operatorem Platformy a terapeutą („Terapeuta„), który oferuje swoje usługi za pośrednictwem Platformy, Zasady i Warunki regulują wzajemne prawa i obowiązki Stron powstałe w związku z Umową lub na jej podstawie. Niniejsze Ogólne Warunki stanowią integralną część Umowy. 

Jeżeli Strony wynegocjują w Umowie postanowienia różniące się od niniejszych Ogólnych Warunków, pierwszeństwo będą miały postanowienia wynegocjowane w Umowie.

 

1.3 Umowa i Ogólne Warunki podlegają przepisom prawa polskiego, w szczególności ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. 2022, poz. 1360 z późniejszymi zmianami („Kodeks cywilny”). Jeżeli stosunek ustanowiony Umową (w tym Ogólnymi Warunkami) zawiera element międzynarodowy (zagraniczny), wówczas Strony uzgadniają, że stosunek ten podlega prawu polskiemu.

 

1.4 Ponieważ jesteśmy „dostawcą usług pośrednictwa” i obsługujemy „platformę internetową”, musimy przestrzegać przepisów UE. Obejmują one następujące kwestie:

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmieniające dyrektywę 2000/31/WE (akt prawny o usługach cyfrowych) („DSA”); 

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1150 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie promowania sprawiedliwości i przejrzystości dla użytkowników biznesowych korzystających z usług pośrednictwa internetowego („P2B”).

Niniejszy Regulamin określa niezbędne informacje na temat praw przysługujących nam oraz praw i obowiązków Terapeutów wynikających z DSA i P2B w odniesieniu do nielegalnych treści na naszej Platformie (DSA) oraz niezbędnej przejrzystości, uczciwości i skutecznego zadośćuczynienia dla Terapeutów (P2B). 

 

1.5 Terapeuta może skontaktować się ze Spółką za pośrednictwem następujących danych kontaktowych:

e-mail: pomoc@hedepy.pl

telefon: +48 729 086 820

Adres e-mail: pomoc@hedepy.pl jest również wyznaczonym punktem kontaktowym dla organów państwowych i Terapeutów w sprawach związanych z DSA; można się z nami komunikować w języku czeskim, angielskim i polskim.

 

1.6 O ile niniejsze Ogólne Warunki nie stanowią inaczej, wszelkie użyte w nich terminy pisane wielką literą mają znaczenie określone poniżej:

„Cena” należy rozumieć jako cenę za Usługę oraz prowizję za załatwienie Umowy o świadczenie usług konsultacyjnych oraz ewentualne koszty lub inne płatności związane ze świadczeniem Usług, które Terapeuta jest zobowiązany zapłacić Spółce.

 

„Kodeks Postępowania” oznacza aktualny i obowiązujący Kodeks Etyczny Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego (PTP) dostępny na stronie https://psychiatria.org.pl/sekcja_naukowa_psychoterapii 

„Klient” należy przez to rozumieć klienta, który zarezerwował Sesję za pośrednictwem Platformy.

„Sesja” należy rozumieć jako sesję online Klienta z Terapeutą, podczas której Terapeuta świadczy swoje Usługi Konsultacyjne na rzecz Klienta.

„Opłata” należy przez to rozumieć wynagrodzenie przysługujące Terapeucie za zrealizowaną Sesję. Do Opłaty doliczany jest podatek VAT w ustawowej wysokości.

„Profil” należy rozumieć jako interfejs (profil) Terapeuty, który zawiera szczegółowe dane dotyczące Terapeuty, jego specjalizacji w zakresie Konsultacji oraz Terminy Sesji dostępne za pośrednictwem Platformy dla Klientów.

„Usługi” należy rozumieć jako usługi świadczone przez Spółkę na rzecz Terapeuty na podstawie Umowy, polegające w szczególności na zapewnieniu dostępu do Platformy, umożliwieniu Terapeucie założenia Konta i zarządzania swoim Profilem, generowaniu dokumentów rozliczeniowych oraz innych usług opisanych w niniejszych Ogólnych Warunkach lub w Umowie.

„Umowa o Świadczenie Usług Konsultacyjnych” oznacza umowę zawartą pomiędzy Terapeutą a Klientem lub pomiędzy Spółką a Klientem, w zależności od tego czy jest to Umowa o Podwykonawstwo czy Umowa Agencyjna, której przedmiotem jest świadczenie Usług Konsultacyjnych.

„Strona” oznacza Strony Umowy – Terapeutę i Spółkę.

„Podwykonawstwo” należy rozumieć jako zlecone na zewnątrz świadczenie Usług Konsultacyjnych przez Terapeutę na rzecz Klientów w imieniu Spółki.

„Konsultacja” należy przez to rozumieć usługi Terapeuty w zakresie psychoterapii, coachingu lub innego poradnictwa świadczone na rzecz Klienta podczas Sesji w ramach Umowy o świadczenie usług konsultacyjnych na podstawie oferty opublikowanej na Platformie. Rodzaje i specyfikacje Konsultacji oferowanych przez Spółkę określa Załącznik nr 1 do niniejszych Ogólnych Warunków.

„Data Sesji” należy rozumieć jako konkretne uzgodnienie terminu (data i godzina) Sesji.

„Konto” należy rozumieć jako konto użytkownika Terapeuty, za pomocą którego Terapeuta może korzystać z Platformy w celu udzielania Konsultacji Klientom.

„Zrealizowana Sesja” oznacza Sesję, która została rozpoczęta z udziałem Klienta lub Sesję, którą Klient odwołał na mniej niż 24 godziny przed ustaloną Datą Sesji lub w której Klient nie uczestniczył.

„Umowa Agencyjna” należy rozumieć jako sposób zawarcia Umowy o Świadczenie Usług Konsultacyjnych, w którym Spółka pośredniczy w zawarciu Umowy o Świadczenie Usług Konsultacyjnych pomiędzy Terapeutą a Klientem.

Terapeutę” należy rozumieć zarówno jako terapeutę freelancera (wykonującego na własny rachunek działalność gospodarczą), jak i terapeutę na umowie cywilnoprawnej (nie posiadającego działalności gospodarczej, współpracującego ze Spółką na podstawie umowy cywilnoprawnej). Jeśli w niniejszych Ogólnych Warunkach nie określono wyraźnie, którego typu Terapeutów dotyczy dane postanowienie, to należy przyjąć, że dotyczy wszystkich Terapeutów.

 

2. W jaki sposób zostanie zawarta Umowa?

 

2.1 Stosunek umowny pomiędzy Spółką a Terapeutą nawiązuje się z chwilą zawarcia przez nich Umowy. Umowa, w tym wszelkie jej późniejsze zmiany, może być zawarta w następujący sposób:

  • Na piśmie w formie dokumentowej;
  • W formie pisemnej za pomocą środków elektronicznych umożliwiających podpisanie Umowy w formie elektronicznej.
     

2.2 Przed zawarciem Umowy Terapeuta przedłoży Spółce kopie swojego certyfikatu szkolenia w zakresie psychoterapii (lub certyfikatu wydanego przez gwaranta szkolenia), dowodu osobistego, potwierdzenie z rejestru karnego oraz wszelkich innych zaświadczeń świadczących o jego specjalizacji zawodowej i tożsamości, niezbędnych do weryfikacji Terapeuty przez Spółkę oraz wykazania spełnienia warunków stawianych Terapeutom, określonych w załączniku nr 3 do niniejszych Ogólnych Warunków. Terapeuta oświadcza, że wszystkie podane informacje są prawdziwe i jest odpowiedzialny za spełnienie wszystkich warunków udzielania Konsultacji, które będą oferowane w ramach Sesji.

 

2.3 Przed rozpoczęciem wykonywania Umowy, Terapeuta powinien dokładnie  rozważyć swoje kompetencje, wiedzę fachową i szkolenia lub dostępność czasową, aby upewnić się, że jest upoważniony i zdolny do świadczenia Konsultacji zgodnie z Umową i niniejszymi Ogólnymi Warunkami. Terapeuta powinien wykonywać Umowę tylko wtedy, gdy stwierdzi, że leży to w zakresie jego możliwości i zdolności.

 

3. Jakie Usługi świadczymy na rzecz Terapeutów i jaka jest różnica między Umową Agencyjną a Podwykonawstwem?

 

3.1 W ramach Umowy Spółka zobowiązuje się do świadczenia swoich Usług na rzecz Terapeuty, polegających w szczególności na uzgadnianiu Umów o Świadczenie Usług Konsultacyjnych pomiędzy Terapeutą a Klientem, a dalej polegających na korzystaniu z odpowiedniego Konta, tj. Spółka umożliwi Terapeucie korzystanie z Platformy w celu oferowania Konsultacji i swoich usług Klientom, zarządzania swoim Profilem, określania Dat Sesji i ewentualnie innych treści.

3.2 W przypadku Umowy, Umowa o Świadczenie Usług Konsultacyjnych zawierana jest pomiędzy Klientem a Terapeutą. Między Klientami a Spółką nie powstaje żaden stosunek umowny poprzez zamówienie Usług Konsultacyjnych i zawarcie Umowy o Świadczenie Usług Konsultacyjnych.

3.3 Spółka zorganizuje otrzymywanie od Klientów płatności za Zrealizowane Sesje. Otrzymane płatności będą przekazywane Terapeutom za określony okres rozliczeniowy i na warunkach określonych w niniejszych Ogólnych Warunkach lub Umowie.

3.4 W przypadku Podwykonawstwa, Umowa o Świadczenie Usług Konsultacyjnych zawierana jest pomiędzy Spółką a stroną trzecią, zazwyczaj pracodawcą Klienta, na mocy której Klient korzysta z Usług Konsultacyjnych, podczas gdy cena za Sesję jest płacona przez stronę trzecią (zazwyczaj pracodawcę Klienta) bezpośrednio Spółce, a Spółka następnie wypłaca Opłatę Terapeucie. Umowa Podwykonawstwa może być również stosowana w przypadku promocji marketingowych Spółki (darmowy voucher) lub w przypadku świadczenia rekompensat, gdzie Spółka wypłaca Opłatę za zrealizowane Sesje. Wybór, czy Konsultacje są świadczone w ramach Umowy Agencyjnej czy Podwykonawstwa należy do Spółki.

 

4. Jak działają Konto i Profil?

4.1 W ciągu 10 dni roboczych od daty zawarcia Umowy Spółka prześle na adres e-mail Terapeuty link umożliwiający wprowadzenie danych osobowych, utworzenie profilu i zalogowanie się do Konta, za pomocą którego Terapeuta będzie mógł zarządzać swoim Profilem, korzystać z Usług Spółki, określać Terminy Sesji i przeprowadzać Sesje.

 

4.2 Konto Terapeuty będzie zabezpieczone loginem i hasłem. Terapeuta zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy informacji niezbędnych do uzyskania dostępu do Konta i zobowiązuje się nie zezwalać osobom trzecim na korzystanie z Konta.

4.3 Terapeuta zobowiązany jest do ujawnienia na Profilu co najmniej następujących informacji o sobie:

  • Dane osobowe (imię, nazwisko rodowe, kwalifikacje wykształcenie oraz e-mail kontaktowy);
  • Swoją aktualną fotografię, na której wyraźnie widać twarz i podobieństwo;
  • Informacje zawodowe (wykształcenie terapeutyczne, specjalizacja, certyfikaty, kursy, dyplomy, godziny doświadczenia i inne informacje świadczące o ich fachowości);
  • Ich obszary specjalizacji, w zakresie których są w stanie świadczyć usługi Konsultacji.

4.4 W Umowie, w porozumieniu ze Spółką lub poprzez ustawienia Konta, Terapeuta wybiera rodzaj/rodzaje Konsultacji oferowanych przez Spółkę za pośrednictwem Platformy i wymienionych w Załączniku nr 1 do Ogólnych Warunków, a które będzie oferował Klientom w ramach swoich Sesji.

 

4.5 Wybór odpowiedniej kategorii Konsultacji indywidualnych zgodnie z Załącznikiem nr 1 (Indywidualna A, B, C lub D) odpowiada w szczególności spełnieniu kryteriów dla Konsultacji indywidualnych, które są ustalone przez Spółkę w odrębnym dokumencie dostępnym pod linkiem oraz aktualnemu zapotrzebowaniu Klientów na Konsultacje w danej kategorii. O wszelkich aktualizacjach kryteriów Spółka poinformuje Terapeutów w odpowiedniej formie. Zmiana na wyższą kategorię poszczególnych Konsultacji zawsze wymaga zgody Spółki na podstawie wniosku Terapeuty o zmianę kategorii na jego Profilu

 

4.6 Spółka jest uprawniona, według własnego uznania, do tymczasowego lub całkowitego uniemożliwienia korzystania z Konta lub ukrycia Profilu, a tym samym do zawieszenia lub zakończenia świadczenia Usług na rzecz Terapeuty, jeżeli Terapeuta naruszy Umowę, Regulamin lub powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Zawieszenie może nastąpić ze skutkiem natychmiastowym. Jeśli Spółka podejmie decyzję o zakończeniu świadczenia Usług na rzecz Terapeuty, nastąpi to z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia.  Zawieszenie lub wypowiedzenie może nastąpić w szczególności w przypadku naruszenia przez Terapeutę zobowiązań wynikających z Umowy (w tym Regulaminu) lub naruszenia powszechnie obowiązujących przepisów prawa w związku ze świadczeniem Konsultacji, w zależności od wagi takiego naruszenia. Spółka jest uprawniona do tymczasowego lub trwałego uniemożliwienia korzystania z Konta lub ukrycia Profilu, a tym samym do zawieszenia lub zakończenia świadczenia Usług na rzecz Terapeuty w dowolnym momencie i bez uprzedniego powiadomienia, w następujących przypadkach: 

  • jeżeli Spółka podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, który wymaga od niej zakończenia świadczenia Usług na rzecz danego Terapeuty w sposób, który nie pozwala jej na zachowanie 30-dniowego okresu wypowiedzenia; 
  • jeżeli Spółka skorzysta z prawa do rozwiązania Umowy z ważnego powodu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; 
  • może wykazać, że dany Terapeuta wielokrotnie naruszył postanowienia Umowy Umowę i/lub Regulamin, co skutkuje zaprzestaniem świadczenia Usług w całości. Spółka może również wezwać Terapeutę do usunięcia takiego naruszenia, a Terapeuta niezwłocznie usunie takie naruszenie.

4.7 W przypadku, gdy Spółka podejmie decyzję o ograniczeniu lub zawieszeniu świadczenia Usług na rzecz Terapeuty zgodnie z punktem 4.6 Regulaminu, Spółka poinformuje Terapeutę o takiej decyzji za pośrednictwem poczty elektronicznej wraz z jej uzasadnieniem. Spółka nie musi podawać uzasadnienia swojej decyzji, jeśli podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu lub musi przedstawić konkretne fakty lub okoliczności lub w przypadku, gdy Spółka może wykazać, że dany Terapeuta wielokrotnie naruszył Umowę i/lub Regulamin, co skutkuje zakończeniem świadczenia Usług. Jeśli Terapeuta nie zgadza się z taką decyzją, może sprzeciwić się decyzji Spółki za pośrednictwem poczty elektronicznej w ciągu 15 dni od jej otrzymania. Po takim sprzeciwie Spółka w ciągu 30 dni weryfikuje swoją decyzję za pośrednictwem komisji składającej się z co najmniej trzech osób ze Spółki, które nie były zaangażowane w pierwotną decyzję, i powiadamia Terapeutę o decyzji komisji pocztą elektroniczną. Sprzeciw wobec decyzji komisji nie jest możliwy. 

 

4.8 Terapeuta przyjmuje do wiadomości, że Platforma lub Konto mogą nie być dostępne w sposób ciągły, w szczególności w zakresie niezbędnej konserwacji sprzętu i oprogramowania Spółki lub niezbędnej konserwacji sprzętu i oprogramowania osób trzecich, które dostarczają Platformę lub inne usługi powiązane dla Spółki, z powodu siły wyższej, działań osób trzecich lub awarii zasilania lub łączności. Spółka poinformuje Terapeutę z wyprzedzeniem o każdym przestoju Platformy.

 

4.9 Spółka pragnie poinformować Terapeutę o moderowaniu treści publikowanych przez Terapeutę na Platformie. Spółka nigdy nie zmieni treści publikowanych na Profilu, jednakże Spółka może sprawdzać treści na Profilu i inne treści publikowane na Platformie przez Terapeutę przed i po ich opublikowaniu w celu upewnienia się, że treści te nie naruszają Umowy, niniejszego Regulaminu oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa i publikować je dopiero po przeprowadzeniu takiej kontroli lub usunąć takie treści, jeśli zostały już opublikowane. Jeśli treść opublikowana przez Terapeutę narusza Umowę, niniejszy Regulamin, Kodeks Postępowania i/lub powszechnie obowiązujące przepisy prawa, Spółka może podjąć decyzję o niepublikowaniu takiej treści lub usunięciu jej z Platformy, jeśli została już opublikowana. Ani algorytmiczna, ani zautomatyzowana weryfikacja treści nie będzie stosowana, wszystkie recenzje będą ściśle przetwarzane przez ludzi. 

 

4.10 Jeżeli Spółka podejmie decyzję o niepublikowaniu lub usunięciu treści zgodnie z ust. 4.8, Spółka poinformuje Terapeutę o takiej decyzji i jej przyczynach za pośrednictwem poczty elektronicznej. Jeśli Terapeuta nie zgadza się z taką decyzją, może sprzeciwić się decyzji Spółki za pośrednictwem poczty elektronicznej w ciągu 15 dni od jej otrzymania. Po takim sprzeciwie Spółka w ciągu 30 dni weryfikuje swoją decyzję za pośrednictwem komisji składającej się z co najmniej trzech osób ze Spółki, które nie były zaangażowane w pierwotną decyzję, i powiadamia Terapeutę o decyzji komisji pocztą elektroniczną. Sprzeciw wobec decyzji komisji nie jest możliwy.

 

4.11 Jeśli Terapeuta nie udzielił Klientowi Konsultacji za pośrednictwem Platformy przez ponad rok, Firma może usunąć Profil Terapeuty.

 Spółka pragnie poinformować Terapeutę, że w żaden sposób nie ogranicza Terapeucie możliwości oferowania i promowania Konsultacji konsumentom na różnych warunkach za pośrednictwem różnych kanałów, z wyjątkiem obowiązku Terapeuty wynikającego z ust. 11.2. lit. p) Regulaminu. 

 

5. Jak działa ranking i umieszczanie profili? 

5.1 Domyślnym ustawieniem rankingu Profili podczas wyszukiwania lub przeglądania Platformy przez Klientów jest „rekomendowany” („Domyślny Ranking”). Spółka oferuje również inne sposoby rankingowania Terapeutów i ich Profili, takie jak według długości ich doświadczenia, liczby recenzji lub według najniższej lub najwyższej Ceny. Dodatkowe sposoby mogą zostać dodane. 

5.2 O pozycji w Domyślnym Rankingu decydują następujące kryteria: liczba zrealizowanych Sesji, liczba terminów Sesji aktualnie dostępnych do zarezerwowania, liczba Sesji anulowanych oraz liczba i średnia ocen Klienta. Kryteria te mają taką samą wartość i są sobie równe.

5.3 Firma nie świadczy podobnych lub identycznych usług dla Klientów na Platformie, dlatego nie ma zróżnicowanego traktowania.

 

6. Jak dodaje się Terminy sesji do profilu?

  1. 1 Terapeuta jest zobowiązany:
  • Uczestniczyć w webinarze onboardingowym organizowanym przez Operatora przed dodaniem terminów Sesji i udzieleniem Konsultacji Klientom; terminy takich webinariów będą regularnie ogłaszane przez Operatora za pośrednictwem Platformy lub poczty elektronicznej;
  • Dodawać do swojego Profilu wolne Terminy Sesji. Terapeuta powinien oferować co najmniej 6 Terminów Sesji w każdym tygodniu. Jeżeli Terapeuta posiada więcej niż 5 stałych Klientów (tj. Klientów, którzy uczestniczyli w Sesji z Terapeutą co najmniej 1 raz w ciągu ostatnich 6 tygodni), Terapeuta powinien sporządzić listę Terminów Sesji w taki sposób, aby każdy stały Klient mógł uczestniczyć w Sesji z Terapeutą regularnie, zgodnie z potrzebami Klienta, ale co najmniej raz na dwa tygodnie; Klienci, którzy nie uczestniczyli w Sesji co najmniej raz w ciągu ostatnich 6 tygodni nie są uznawani za stałych i Terapeuta nie jest zobowiązany do sporządzania listy Terminów Sesji w odniesieniu do nich.
  • Dodawać Daty Sesji na kolejny miesiąc kalendarzowy zawsze najpóźniej do 15 dnia poprzedniego miesiąca;
  • Po zakończeniu każdej Sesji zaproponować Klientowi bezpośrednią rezerwację na kolejną Datę Sesji, przy czym Klient musi mieć do wyboru co najmniej 2 daty w ciągu kolejnych 14 dni. Terapeuta nie musi wywiązywać się z tego obowiązku, jeśli na podstawie swojego profesjonalnego osądu jest zdania, że taka procedura nie jest odpowiednia dla Klienta w danym czasie lub jeśli nie dokonuje aktualnie rezerwacji Terminów Sesji zgodnie z punktem 5.3. niniejszych Ogólnych Warunków. 

6.2 W przypadku wzrostu liczby stałych Klientów i braku możliwości znalezienia terminów Sesji dla nowych Klientów, Terapeuta może ukryć swój Profil przed nowymi Klientami, ale nadal jest zobowiązany do oferowania terminów Sesji dla stałych Klientów w celu zapewnienia kontynuacji opieki.

6.3 Terapeuta nie jest zobowiązany do utrzymywania liczby zamieszczanych Terminów Sesji, jeżeli poinformuje Spółkę i swoich dotychczasowych Klientów z co najmniej 30-dniowym wyprzedzeniem, że nie będzie zamieszczał Terminów Sesji przez okres co najmniej 14 dni. W takim przypadku Terapeuta zobowiązany jest jednak do zamieszczania swoich Dat Sesji przez okres co najmniej 14 dni po jego powrocie. Jeżeli Terapeuta, przy zachowaniu należytej staranności zawodowej, uzna za niewłaściwe oczekiwanie przez Klienta na powrót Terapeuty na kolejną Konsultację, Terapeuta poinformuje o tym Klienta oraz przekaże Klientowi dane kontaktowe innego Terapeuty, który oferuje swoje Konsultacje za pośrednictwem Platformy. Jeżeli Terapeuta zamierza zawiesić Terminy Sesji na okres krótszy niż 14 dni, nie ma obowiązku informowania o tym Spółki ani Klientów.  

 

7. Jak działa sama Sesja?

 

7.1 Sesje odbywają się zdalnie online za pośrednictwem Platformy oraz aplikacji Twilio, do której dostęp można uzyskać bezpośrednio z Platformy.

7.2 Sesje prowadzone są w formie audiowizualnej, tekstowej lub audio zgodnie z preferencjami Klienta.

7.3  Czas trwania Sesji określony jest w specyfikacji danej Konsultacji. Terapeuta zobowiązuje się do przestrzegania czasu trwania Sesji i zarezerwowania zawsze co najmniej 10 minut ekstra ponad czas trwania Sesji.  Sesja rozpoczyna się w Dniu i godzinie rozpoczęcia Sesji, niezależnie od tego, czy Klient dołączy do niej później.

 

7.4 Po wybraniu przez Klienta Daty Sesji i zapłaceniu odpowiedniej kwoty, zarówno Klient jak i Terapeuta otrzymują e-mail z potwierdzeniem Daty Sesji. W momencie wysłania tego potwierdzenia, pomiędzy Terapeutą a Klientem zostaje zawarta Umowa o świadczenie usług konsultacyjnych, a Data Sesji staje się wiążąca dla obu Stron.

 

7.5 Terapeuta może odwołać potwierdzoną Datę Sesji nie później niż 24 godziny przed ustaloną Datą Sesji z Klientem, odwołując Datę Sesji za pośrednictwem Konta. Spółka zapewni, że informacja ta zostanie przekazana Klientowi. Terapeuta może odwołać (i przełożyć) uzgodnioną Datę Sesji w ten sposób maksymalnie raz w miesiącu kalendarzowym dla jednego konkretnego Klienta, ale nie więcej niż trzy razy łącznie w miesiącu kalendarzowym dla wszystkich pozostałych Klientów.

 

7.6 Jeżeli uzgodniona Sesja w potwierdzonej Dacie Sesji nie odbędzie się z przyczyny leżącej po stronie Terapeuty, bez poważnego powodu zakomunikowanego przez Terapeutę Spółce z wyprzedzeniem lub bez zbędnej zwłoki, Terapeuta zapłaci Spółce karę umowną w wysokości Wypłaty za daną Konsultację za każde takie naruszenie, przy czym Wypłata będzie wymagalna i płatna w terminie 15 dni od daty wezwania przez Spółkę do zapłaty.

 

7.7 Jeżeli zarezerwowane Sesje nie odbędą się z przyczyny leżącej po stronie Terapeuty, bez poważnej przyczyny podanej z góry do wiadomości Spółki przez Terapeutę więcej niż trzy razy w jednym roku kalendarzowym, Spółka może, oprócz naliczenia stosownej kary umownej, usunąć Profil Terapeuty wraz z powiązanymi treściami, takimi jak recenzje itp. oraz odstąpić od Umowy.

 

8. W jaki sposób wypłacana jest Opłata i jakie są warunki płatności?

8.1 Za każdą Ukończoną Sesję Terapeuta jest uprawniony do Opłaty wymienionej w cenniku stanowiącym Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu. W przypadku Umowy Agencyjnej, Terapeuta jest uprawniony do otrzymania Ceny Klienta po odliczeniu Ceny, gdzie powstała różnica odpowiada kwocie Opłaty (więcej szczegółów podano poniżej w niniejszym paragrafie). W przypadku Podwykonawstwa, Terapeuta jest uprawniony bezpośrednio do Opłaty. Terapeuta przyjmuje do wiadomości, że struktura Opłat określona w Załączniku nr 2 odnosi się do każdego Klienta osobno (tj. Opłata za 1, 2, 3 itd. sesję będzie stosowana do każdej sesji osobno). będzie stosowana dla każdego Klienta Terapeuty). Operator jest uprawniony do jednostronnej zmiany cen według własnego uznania, w takim przypadku Opłata zostanie zmieniona w taki sposób, aby stosunek ceny do Opłaty został zachowany. Operator informuje Terapeutę o zmianie ceny i Opłaty na miesiąc przed zmianą.

 

8.2 W odróżnieniu od powyższego, w przypadku opłacenia przez Klienta Sesji z góry w ramach planu Subskrypcji, Klient ma prawo do otrzymania Sesji za taką samą Cenę Klienta, jak na początku bieżącej Subskrypcji. Opłata Terapeuty za takie przedpłacone, zakończone Sesje w czasie trwania Abonamentu Klienta będzie również odpowiadać Opłacie obowiązującej na początku bieżącego Abonamentu, niezależnie od aktualnego cennika w Załączniku 2 lub faktu, że Terapeuta awansował do wyższej kategorii Konsultacji indywidualnych (patrz Art. 4.5).

 

8.3 Terapeuta nie jest uprawniony do Opłaty za pierwszą zakończoną Sesję z danym Klientem, jeżeli Klient był niezadowolony z jakości świadczonych usług Konsultacji, powiadomił Spółkę o swoim niezadowoleniu, a Spółka według swojego uznania uznała jego zastrzeżenia. Nie dotyczy to jednak sytuacji, gdy niezadowolenie dotyczyło Usług świadczonych przez Spółkę, w takim przypadku Opłata za Terapeutę zostanie wypłacona przez Spółkę. W przypadku odbycia kolejnych Sesji z danym Klientem, uprawnienie Terapeuty do Opłat na podstawie niniejszego paragrafu nie wygasa.

 

8.4  W przypadku Umowy Agencyjnej, Spółce przysługuje Cena za świadczone przez nią Usługi oraz za zaaranżowanie Umowy o świadczenie usług konsultacyjnych. Wysokość Ceny stanowi różnicę pomiędzy ceną Klienta za Sesję a Opłatą, zgodnie z cennikiem stanowiącym Załącznik nr 2 do niniejszych Ogólnych Warunków, i jest obliczana zgodnie z obowiązującą taryfą w oparciu o liczbę i rodzaj Zrealizowanych Konsultacji. Spółka jest uprawniona do zapłaty Ceny po zakończeniu Zrealizowanej Sesji. 

 

8.5 Spółka zorganizuje odpowiedni sposób płatności na Platformie poprzez bramkę płatniczą, w ramach której Terapeuta upoważnia Spółkę do przyjmowania płatności od Klientów z tytułu Umów o Świadczenie Usług Konsultacyjnych dokonywanych w trybie Umowy Agencyjnej na rachunek bankowy Spółki.

 

8.6 Spółka przesyła Terapeucie zestawienie zrealizowanych Sesji oraz wysokość Opłaty zawsze do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym odbyły się Zrealizowane Sesje. 

 

8.7 Opłata będzie przekazywana na rachunek bankowy Terapeuty zawsze do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, za który Opłata jest należna, a w przypadku Umów Agencyjnych Spółka jednostronnie dokona potrącenia Ceny z należną Opłatą. Kwota zapisana na rachunku Terapeuty w przypadku Umowy Agencyjnej będzie zatem stanowiła Opłatę pomniejszoną o Cenę, którą Terapeuta jest zobowiązany zapłacić Spółce.

 

8.8 Przy ustalaniu i obliczaniu Ceny decydujące znaczenie mają dane zapisane w ewidencji Platformy.

 

8.9 Poprzez zawarcie Umowy Terapeuta upoważnia Spółkę do wystawiania w imieniu i na rzecz Terapeuty dokumentów podatkowych (w tym faktur korygujących i zaliczkowych) lub faktur za Sesje, z zastrzeżeniem, że Spółka przekaże Terapeucie kopię takich faktur. Terapeuta ujawni Spółce wszelkie informacje niezbędne do prawidłowego wystawienia dokumentów podatkowych oraz weryfikacji ich prawidłowości zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za zobowiązania Terapeuty wobec właściwych organów podatkowych, w szczególności w zakresie podatku od towarów i usług, chyba że na podstawie obowiązujących przepisów prawa Spółka jest płatnikiem potrąceń/ zaliczek na podatek dochodowy dla Terapeutów. 

 

8.10 W przypadku zwłoki Spółki w uregulowaniu jakiejkolwiek należności wobec Terapeuty, Terapeuta będzie uprawniony do odsetek za zwłokę w wysokości ustawowej.

 

8.11 W przypadku Podwykonawstwa Terapeuta jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Spółkę o tym, czy jest zatrudniony, bądź też ma zawartą umowę zlecenie/ umowę o świadczenie usług z innym podmiotem, który jest płatnikiem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne na rzecz Terapeuty, jak również o wszelkich zmianach w tym zakresie, które mają wpływ na to, czy Spółka ma status płatnika tych składek, czy też nie.  W razie niewykonania obowiązków, o których mowa w zdaniu poprzednim, jeśli Spółka zostanie obciążona przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych bądź inny właściwy organ (w tym również sąd) obowiązkiem uregulowania należnych składek na ubezpieczenie społeczne i/ lub zdrowotne na rzecz ww. Terapeuty, Spółka może dochodzić od Terapeuty zapłaty kary umownej w wysokości równowartości 1.000 euro za każde naruszenie. W razie poniesienia przez Spółkę kosztów w wysokości przekraczającej ww. kary umowne, Spółka może dochodzić od Terapeuty odszkodowania na zasadach ogólnych.

 


9. Jakie są warunki Umowy o Świadczenie Usług Konsultacyjnych?

9.1 Warunki Umowy o świadczenie usług konsultacyjnych regulują Ogólne Warunki opublikowane na stronie https://hedepy.pl/zasady-i-warunki/ , a Terapeuta nie jest uprawniony do ich zmiany lub modyfikacji indywidualnie dla konkretnych Klientów.

 

9.2 Reklamacje oraz ewentualne odstąpienie od Umowy o świadczenie usług konsultacyjnych przez Klienta rozpatrywane są w pierwszej kolejności przez Spółkę, z którą Klient kontaktuje się w celu rozwiązania sprawy. Spółka ocenia takie roszczenia Klienta według własnego uznania i w odniesieniu do wieloletniej współpracy z Terapeutą i jej jakości.

 

10. Jak długo trwa Umowa i jak można ją rozwiązać?

10.1 Umowa zawierana jest na czas nieokreślony. 

10.2 Każda ze Stron może rozwiązać Umowę w drodze pisemnego wypowiedzenia skierowanego do drugiej Strony na adres wskazany w Umowie (w tym w formie elektronicznej). Okres wypowiedzenia wynosi 14 dni i rozpoczyna się w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu, w którym pisemne wypowiedzenie zostało doręczone drugiej Stronie.

10.3 W przypadku rozwiązania Umowy, Spółka niezwłocznie, nie później niż do końca okresu wypowiedzenia, ukryje Profil Terapeuty przed nowymi Klientami. Terapeuta zobowiązany jest do zapewnienia stałym Klientom opieki follow-up za pośrednictwem Platformy przez okres maksymalnie 2 miesięcy, o ile Klient zgłosi takie zapotrzebowanie. Do tych Sesji kontrolnych stosuje się odpowiednio niniejsze Warunki. Po upływie okresu 2 miesięcy Terapeuta nie jest już zobowiązany do zapewnienia Klientom opieki follow-up za pośrednictwem Platformy, przy czym zobowiązuje się do zakończenia opieki w sposób uwzględniający interesy i stan Klienta, a w razie potrzeby do zalecenia dalszego postępowania.

10.4 W przypadku naruszenia Ogólnych Warunków i Umowy, Stronom przysługuje 5-dniowy okres wypowiedzenia w formie pisemnej, liczony od pierwszego dnia po doręczeniu wypowiedzenia drugiej Stronie. Upływ okresu wypowiedzenia nie wpływa na prawo Spółki do zablokowania Konta lub ukrycia Profilu Terapeuty.  

 

10.5 Spółka może rozwiązać Umowę w trybie natychmiastowym w przypadku:

  • zawieszenia Terapeuty w prawie wykonywania zawodu lub ograniczenia zakresu czynności w wykonywaniu określonych czynności na podstawie przepisów o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów, w zakresie uniemożliwiającym należyte wykonywanie Umowy;
  • pozbawienia Terapeuty możliwości wykonywania zawodu prawomocnym orzeczeniem środka karnego zakazu wykonywania zawodu albo zawieszenia w wykonywaniu zawodu zastosowanym środkiem zapobiegawczym;
  • wygaśnięcia zawartej przez Terapeutę umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej oraz nieprzedłożenia Spółce kopii nowej polisy potwierdzającej zawarcie kolejnej umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w ostatnim dniu obowiązywania poprzedniej umowy. 

 

10.6 Ponadto Spółka może odstąpić od Umowy w przypadkach określonych w Ogólnych Warunkach i/lub Umowie, a także w przypadku naruszenia przez Terapeutę jego zobowiązania określonego w Umowie. Strony nie mogą odstąpić od Umowy w odniesieniu do usług lub płatności, które już wzajemnie wykonały. Ponadto, Spółka może odstąpić od Umowy, jeżeli Klient wielokrotnie zgłasza Terapeutę lub jego Profil z powodu naruszenia Ogólnych Warunków lub Kodeksu Postępowania, lub jeżeli Klienci wielokrotnie skarżą się na Terapeutę.

10.7 Terapeuta może odstąpić od Umowy, jeżeli Spółka zalega z uregulowaniem jakiejkolwiek należności wobec Terapeuty przez okres dłuższy niż 60 dni.

W przypadku naruszenia Umowy przez Terapeutę, Spółka może jednostronnie potrącić wszelkie wierzytelności wobec Terapeuty i odjąć kwotę tych wierzytelności ze środków zarządzanych dla Terapeuty w ramach Umowy.

 

11. Jakie inne prawa i obowiązki ma Terapeuta? I co się stanie, jeśli naruszy swoje obowiązki?

 

11.1 Terapeuta ma prawo odmówić przyjęcia Klienta, jeśli uzna, że nie jest w stanie najlepiej pomóc Klientowi. W takim przypadku Terapeuta powinien poinformować o tym Spółkę i Klienta oraz zaproponować Klientowi odpowiednie rozwiązanie w postaci skierowania do innego Terapeuty, który świadczy swoje usługi na Platformie lub innej odpowiedniej organizacji.

11.2 Terapeuta zobowiązuje się ponadto:

a) Świadczyć Sesje i swoje Usługi Konsultacyjne wyłącznie osobiście, na odpowiednim poziomie eksperckim i profesjonalnym oraz zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami prawa, regulacjami, Kodeksem oraz normami moralnymi i etycznymi;

b) Zorganizować na swój koszt wszelkie urządzenia techniczne niezbędne do prawidłowego i nieprzerwanego przebiegu Sesji, w tym dostęp do Internetu;

c) Utrzymywać swoje dane (w szczególności dane rozliczeniowe) w stanie aktualnym i dokładnym, a w przypadku zmiany swoich danych powiadomić Spółkę o takich zmianach bez zbędnej zwłoki lub zaktualizować zmienione dane na swoim Koncie.  Jeżeli Terapeuta nie wywiąże się z tego obowiązku, będzie on odpowiedzialny za wszelkie szkody poniesione przez Spółkę;

d) Podczas korzystania z Platformy i świadczenia usług Konsultacji zgodnie z niniejszymi Ogólnymi Warunkami, Kodeksem Postępowania oraz innymi przepisami prawa mającymi zastosowanie do świadczenia Konsultacji;

e) Ujawniać wyłącznie pełne i prawdziwe informacje o sobie i Konsultacjach, w tym Daty Sesji;

f) Podczas wykonywania Umowy zachowywać się w taki sposób, aby nie przynieść Spółce ujmy i postępować zgodnie z najlepszymi możliwościami i dobrymi obyczajami;

g) Nie nagrywać na wideo ani w inny sposób nie rejestrować przebiegu Sesji i ich treści, z wyjątkiem notatek terapeutycznych sporządzanych w sposób zapewniający ich prywatność, chyba że Strony postanowią inaczej, oraz zachować poufność w zakresie wszelkich informacji dotyczących Klientów lub Sesji. 

h) Chronić prawa własności intelektualnej należące do Spółki, jak również prawa osób trzecich, na które może mieć wpływ realizacja Umowy;

i) nie nakłaniać w żaden sposób Klienta do zawarcia Umowy o świadczenie usług konsultacyjnych lub podobnej umowy o świadczenie usług konsultacyjnych bezpośrednio z Terapeutą. 

j) Nie oferowania swoich usług online na innych konkurencyjnych platformach korzystniej (tj. po niższej cenie lub na innych korzystniejszych warunkach) niż usługi Konsultacji na Platformie. Dopuszczalna tolerancja to różnica 20 PLN w cenie danego typu Sesji, w tym pierwszej Sesji.

k) posiadania przez Terapeutę aktualnej umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej oraz przedłożenia Spółce kopii polisy potwierdzającej jej zawarcie a także przedłożenia nowej polisy potwierdzającej zawarcie kolejnej umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w ostatnim dniu obowiązywania poprzedniej umowy. 

 

11.3 Jeżeli Terapeuta naruszy swoje obowiązki wynikające z niniejszych Ogólnych Warunków, zasady określone w Kodeksie Postępowania lub obowiązujące przepisy prawa, nie tylko wobec Spółki, ale również wobec Klientów, czy to umyślnie, czy nieumyślnie, Terapeuta będzie odpowiedzialny wobec Spółki za szkodę w pełnej wysokości i zobowiązany do zwrotu Spółce wszystkich kosztów poniesionych przez Spółkę w celu usunięcia naruszenia wynikającego z naruszającego zachowania Terapeuty.

 

11.4 Spółka może w odpowiedni sposób monitorować przestrzeganie obowiązujących przepisów (w tym przepisów o ochronie danych osobowych, a w szczególności wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych) oraz wykonywanie Umowy, w tym udzielanie Konsultacji, m.in. poprzez uzyskiwanie informacji zwrotnej od Klientów. Terapeuta zobowiązuje się do udzielenia niezbędnej współpracy i pomocy podczas przeglądu zgodnie ze zdaniem poprzednim.

 

11.5 W przypadku naruszenia zobowiązania:

a) Zgodnie z Art. 11.1 lit. a, e, f, j, Terapeuta zapłaci Spółce karę umowną w wysokości 400 PLN za każdy taki przypadek naruszenia;

b) Zgodnie z Art. 11.1(i) Terapeuta zapłaci Spółce karę umowną w wysokości 2.000 PLN za każdy taki przypadek naruszenia.

c) Zgodnie z Art. 11.1(g) i Art. 12.1, Terapeuta zapłaci Spółce karę umowną w wysokości 10.000 PLN za każdy taki przypadek naruszenia.

 

11.6 Kara umowna będzie wymagalna i płatna w ciągu 14 dni od otrzymania przez Terapeutę pisemnego wezwania do jej zapłaty. Uregulowanie kary umownej nie wyklucza prawa Spółki do odszkodowania w pełnej wysokości.

 

12. Co zrobić, gdy coś nie działa na Platformie?

 

12.1 Jeżeli Terapeuta potrzebuje skontaktować się ze Spółką w celu uzyskania wsparcia serwisowego, np. zgłosić błąd, zadać pytanie lub umieścić zgłoszenie, może skontaktować się ze Spółką pod adresem pomoc@hedepy.pl.

 

13. Jak chronimy informacje poufne i dane osobowe Klientów?

 

Informacje Poufne

13.1 Umowa oraz informacje i dokumenty z nią związane, w tym szczegóły dotyczące Klientów, Konsultacji i Sesji, tajemnice handlowe, a także wszelkie szkolenia, kursy edukacyjne, lekcje, materiały lub wewnętrzne wytyczne, metodologie lub standardy przekazywane Terapeutom przez Spółkę („Informacje Poufne”), mają charakter poufny bez konieczności wyraźnego oznaczenia ich jako takie, a Strony Terapeuta nie będą, bez zgody drugiej Strony – Spółki, ujawniać takich Informacji Poufnych w jakiejkolwiek formie osobom trzecim ani wykorzystywać Informacji Poufnych na własny użytek niezwiązany z Platformą, z wyjątkiem sytuacji, gdy ujawnienie takich Informacji Poufnych jest wymagane przez prawo lub przez właściwe organy zgodnie z obowiązującymi przepisami, lub gdy takie informacje są już dostępne w domenie publicznej.

 

13.2 Powyższe zobowiązanie nie narusza prawa Stron do ujawniania informacji dotyczących Umowy oraz wszelkich innych informacji i dokumentów z nią związanych swoim profesjonalnym doradcom, ich pracownikom lub innym kontrahentom, pod warunkiem, że osoby te przyjmą na siebie zobowiązanie do zachowania poufności co najmniej w takim samym zakresie, jaki wynika z niniejszych Ogólnych Warunków. Ponadto nie będzie uważane za naruszenie obowiązku zachowania poufności, jeżeli ujawnienie informacji jest uzależnione od zgody drugiej Strony, lub jeżeli ujawnienie wynika z Ogólnych Warunków, lub jeżeli na Terapeucie ciąży obowiązek sprawozdawczy wynikający z obowiązujących przepisów prawa (w szczególności z Kodeksu Karnego).

 

13.3 Zobowiązanie do nieujawniania powyższych Informacji Poufnych oraz zakaz wykorzystywania Informacji Poufnych na własny użytek niezwiązany z Platformą trwa po rozwiązaniu Umowy. 

 

13.4 W przypadku naruszenia przez Terapeutę któregokolwiek z obowiązków wynikających z niniejszego Artykułu 12, Spółka jest uprawniona do żądania zapłaty kary umownej w wysokości 2000 EUR w terminie 20 dni na pisemne żądanie przesłane do Terapeuty. Niniejsze postanowienie nie wyklucza prawa Spółki do dochodzenia odszkodowania w pełnej wysokości.   

 

Dane osobowe Klientów

13.5 Terapeuta zobowiązany jest do przetwarzania danych osobowych Klientów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, przy czym w celu uniknięcia wątpliwości Strony potwierdzają, że są odrębnymi administratorami danych i nie istnieje między nimi stosunek przetwarzania danych.

 

13.6 Terapeuta zobowiązuje się ponadto do informowania Klientów o tym, jakie dane osobowe przetwarza oraz do wypełnienia obowiązku informacyjnego wobec Klientów zgodnie z przepisami regulującymi ochronę danych osobowych.

 

13.7 Wnioski Klientów jako osób, których dane dotyczą, w zakresie ochrony danych osobowych będą obsługiwane przez Spółkę, a Terapeuta zobowiązuje się do (i) poinformowania Spółki o otrzymaniu wniosku Klienta w ciągu 72 godzin od jego otrzymania; (ii) udzielenia Spółce wszelkiej pomocy w celu przygotowania terminowej i wyczerpującej odpowiedzi dla Klienta; (iii) udzielenia wszelkiej pomocy przy realizacji prawa do przenoszenia danych, jeśli ma ono zastosowanie, przy jednoczesnym zapewnieniu ochrony przekazywanych danych i zapewnieniu, że nie zostaną one ujawnione osobom trzecim, w tym Spółce, w trakcie realizacji tego prawa.

 

13.8 zobowiązuje się do informowania Spółki o (i) każdym wycieku danych osobowych Klientów; (ii) skardze Klienta jako osoby, której dane dotyczą, otrzymanej za pośrednictwem Urzędu Ochrony Danych Osobowych i/lub innego organu nadzorczego, która może mieć wpływ na profesjonalizm i/lub fachowość przetwarzania danych osobowych; (iii) każdym zawiadomieniu przez Urząd Ochrony Danych Osobowych o wszczęciu kontroli i/lub weryfikacji prawidłowości postępowania z danymi osobowymi, wszystko w ciągu 48 godzin od ich wykrycia.

 

14. Co z własnością intelektualną Spółki i Terapeuty?

14.1 Spółka jest wyłącznym i nieograniczonym wykonawcą wszystkich praw własności oraz, w najszerszym zakresie dozwolonym przez prawo, praw osobistych do Platformy jako utworu chronionego prawem autorskim w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz.u. 2022 poz. 2509 z późniejszymi zmianami („Ustawa o Prawie Autorskim”).

 

14.2 Poprzez zawarcie Umowy Spółka udziela Terapeucie ograniczonego prawa do korzystania z Platformy w zakresie funkcjonalności udostępnionych Terapeucie w ramach Konta („Licencja”). Licencja udzielona na podstawie niniejszej Umowy jest niewyłączna. Licencja udzielana jest na okres obowiązywania Umowy. Licencja nie jest ograniczona terytorialnie. W ramach Licencji Terapeuta nie jest uprawniony do udzielenia jakiejkolwiek części praw składających się na Licencję (udzielenia sublicencji) osobie trzeciej ani do przeniesienia Licencji na osobę trzecią bez zgody Spółki. Opłata za udzielenie Licencji jest częścią Opłaty.

 

14.3 Wszelkie prawa Spółki (zarówno majątkowe, jak i osobiste, w przypadkach dozwolonych przez prawo) do Platformy pozostają własnością Spółki. 

 

14.4 Terapeuta niniejszym udziela Spółce niewyłącznej licencji na nieograniczone korzystanie z utworów, tj. w szczególności nazw, logotypów, haseł, grafik i zdjęć, będących częścią treści publikowanych przez Terapeutę na Platformie. Upoważnienie to udzielane jest bez ograniczenia terytorialnego i czasowego oraz nieodpłatnie. 

 

14.5 Strony mogą wymieniać drugą Stronę jako referencje na swoich stronach internetowych. Jeżeli w tym celu przekazują sobie wzajemnie logotypy lub inne utwory, są uprawnione do korzystania z nich w celu dołączenia ich do wzmianki, zgodnie z instrukcjami tej Strony lub zgodnie z ich zwykłym wykorzystaniem do realizacji celu referencji. Terapeuta nie ma prawa przejmować ani publikować referencji uzyskanych od Klientów bez zgody Spółki.  

 

14.6 Spółka może wykorzystywać informacje o Usługach Konsultacyjnych i Terapeucie, w tym imię i nazwisko Terapeuty oraz specjalizację Terapeuty, zarówno w trybie offline, jak i online, w tym w ramach e-mail marketingu i/lub reklamy PPC (Pay Per Click) oraz podobnych rodzajów promocji online, w celu promowania swoich Usług i Platformy. Sposób, w jaki Usługi, Platforma i Terapeuta są promowane w ramach Platformy i na innych stronach internetowych zależy od uznania Spółki.

 

14.7 Spółka informuje Terapeutę, że dane i treści publikowane na Platformie w czasie trwania Umowy nie są przechowywane przez Spółkę po rozwiązaniu Umowy.

 

15. Kto ponosi jaką odpowiedzialność?

15.1 Spółka nie ponosi żadnej odpowiedzialności za prawidłowe świadczenie usług Sesji i Konsultacji na rzecz Klienta. Terapeuta ponosi całkowitą odpowiedzialność za wszelkie szkody spowodowane przez jakiekolwiek porady lub informacje udzielone podczas Sesji i usług Konsultacyjnych lub w wyniku ich dostarczenia. 

 

15.2 Spółka nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody spowodowane niewłaściwym korzystaniem z Platformy, Konta lub Profilu Terapeuty z jakiejkolwiek przyczyny (w tym m.in. z powodu siły wyższej, działań osoby trzeciej lub Terapeuty, awarii zasilania lub łączności). Spółka nie może ponosić odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody (w tym utracone zyski) wynikające z korzystania z Platformy, Konta lub Profilu Terapeuty lub z ograniczenia lub przerwy w ich dostępności, ani też nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w świadczeniu Usług, jeśli są one spowodowane przez osoby trzecie lub siłę wyższą (na przykład, cyberatak, długotrwałą przerwę w dostawie energii elektrycznej lub telekomunikacyjnej, niewłaściwą obsługę przez firmy usługowe) lub przez Terapeutę (na przykład niewłaściwa obsługa Platformy, Konta lub Profilu Terapeuty, brak zapewnienia łączności internetowej, wady sprzętu, wady funkcjonalności i technologii osób trzecich itp.) lub z powodu zakończenia działania Platformy, Konta lub Profilu Terapeuty. W tych przypadkach Terapeuta zrzeka się prawa do odszkodowania. 

 

15.3 Spółka ponosi natomiast odpowiedzialność wobec Terapeuty za szkody spowodowane rażącym lub umyślnym naruszeniem Umowy, jednak tylko do wysokości otrzymanej już Opłaty za świadczone Usługi. Utracone korzyści nie podlegają rekompensacie w żadnym przypadku.  

 

15.4 Terapeuta jest odpowiedzialny za dostarczenie usługi Sesji i jeśli nie będzie w stanie zapewnić Klientowi Konsultacji w sposób prawidłowy i w uzgodnionym Dniu Sesji, Terapeuta będzie ponosił odpowiedzialność za konsekwencje.

 

16. Mechanizmy powiadamiania i działania

16.1 Jeżeli Terapeuta uzna treści publikowane na Platformie za niezgodne z prawem, może zgłosić ten fakt za pośrednictwem poczty elektronicznej. W tym celu można skorzystać z formularza stanowiącego Załącznik nr 4 do Regulaminu. Po otrzymaniu takiego zgłoszenia Spółka potwierdza Terapeucie jego otrzymanie za pośrednictwem wiadomości e-mail. Spółka również, bez zbędnej zwłoki, powiadamia Terapeutę o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy powiadomienie, oraz przekazuje Terapeucie informacje o możliwościach sprzeciwienia się takiej decyzji.

16.2 Jeśli Terapeuta pominie lub nie dołączy niektórych informacji wymaganych w formularzu (Załącznik 4), bierze pod uwagę, że jego zawiadomienie może nie zostać przetworzone z powodu braku niezbędnych informacji po stronie Spółki.

16.3 Spółka przetworzy wszystkie zawiadomienia zawierające niezbędne informacje w sposób terminowy, staranny, niearbitralny i obiektywny. Spółka nie wykorzystuje żadnych zautomatyzowanych i decyzyjnych środków do takiego przetwarzania.

 

17. Postanowienia końcowe

17.1 Terapeuta przyjmuje do wiadomości, że Spółka przetwarza jego dane osobowe w celu świadczenia Usług zgodnie z przepisami prawa dotyczącymi przetwarzania i ochrony danych osobowych, w szczególności, ale nie wyłącznie, Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (GDPR), ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. 2019 poz. 1781 z późniejszymi zmianami) oraz wszelkie sądowe lub administracyjne interpretacje przepisów dotyczących przetwarzania i ochrony danych osobowych, wszelkie wytyczne, kodeksy postępowania lub zatwierdzone mechanizmy certyfikacji wydane przez Urząd Ochrony Danych. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych Terapeutów określone są w Polityce przetwarzania danych osobowych opublikowanej na Platformie.

17.2 Jeżeli Terapeuta potrzebuje dostępu do danych przekazanych Spółce przez siebie lub przez Klientów, może zwrócić się do Spółki o udostępnienie mu tych informacji. Jeżeli Spółka nie będzie miała przeszkód prawnych lub umownych, ujawni te informacje Terapeucie.

17.3 Spółka może jednostronnie zmienić niniejsze Ogólne Warunki, informując Terapeutę o zmianach z co najmniej 15-dniowym wyprzedzeniem za pośrednictwem poczty elektronicznej. W przypadku braku zgody Terapeuty na zmianę, Terapeuta powiadomi o tym fakcie Spółkę za pośrednictwem poczty elektronicznej i będzie miał prawo do rozwiązania Umowy z dniem zmiany Ogólnych Warunków. Jeżeli Terapeuta nie wyrazi sprzeciwu, uznaje się, że wyraził zgodę na zmianę Ogólnych Warunków.

17.4 Wszelkie spory dotyczące Usług lub Umowy będą rozstrzygane wyłącznie na podstawie prawa polskiego i będą rozstrzygane przez sądy właściwe miejscowo i jurysdykcyjnie w Rzeczypospolitej Polskiej według siedziby Spółki.

17.5 Jeśli którekolwiek z postanowień Warunków zostanie uznane za nieważne lub nieskuteczne, pozostałe postanowienia Umowy i Ogólnych Warunków pozostaną ważne i skuteczne, pod warunkiem, że można je oddzielić. Nieważne lub nieskuteczne postanowienie Ogólnych Warunków zostanie zastąpione postanowieniem, którego znaczenie jest jak najbardziej zbliżone do nieważnego lub nieskutecznego postanowienia.

17.6 Spółka może przenieść prawa i obowiązki wynikające z Umowy na osobę trzecią, na co Terapeuta wyraża zgodę.

17.7 Wymiana wiadomości e-mail lub innych wiadomości elektronicznych będzie uznawana za formę pisemną, chyba że w niniejszych Ogólnych Warunkach lub Umowie ustalono inaczej.

17.8 Dla uniknięcia wątpliwości Spółka i Terapeuta freelancer wyraźnie potwierdzają, że są przedsiębiorcami, realizującymi Umowę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

17.9  Strony niniejszym przyjmują na siebie ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu art. 357 (1)  Kodeksu cywilnego.

17.10 Strony wyłączają stosowanie postanowień art. 557 Kodeksu cywilnego, co oznacza, że znaczenie słowa lub terminu nie może być stosowane na niekorzyść pierwszej osoby, która go użyła.

 

Warszawa, dnia 30.01.2024

Załącznik nr 1 do Regulaminu

RODZAJE KONSULTACJI

Indywidualna A (50 minut)

Indywidualna B (50 minut)

Indywidualny C (50 minut)

Indywidualny D (50 minut)

Para A (90 minut)

Para B (90 minut)

Natychmiastowa sesja (50 minut)

Załącznik nr 2 do Regulaminu

CENNIK KONSULTACJI

Indywidualna A (50 min)
Cena dla Klienta169 PLN
Opłata po 1 zrealizowanej sesji79 PLN
Opłata po 2 zrealizowanej sesji106 PLN
Indywidualna B (50 min)
Cena dla Klienta139 PLN
Opłata po 1 zrealizowanej sesji70 PLN
Opłata po 2 zrealizowanej sesji97 PLN
Indywidualny C (50 min)
Cena dla Klienta189 PLN
Opłata po 1 zrealizowanej sesji100 PLN
Opłata po 2 zrealizowanej sesji134 PLN
Indywidualny D (50 min)
Cena dla Klienta219 PLN
Wynagrodzenie po zrealizowanej sesji140 PLN
Para A (90 min)
Cena dla Klienta230 PLN
Opłata po 1 zrealizowanej sesji104 PLN
Opłata po 2 zrealizowanej sesji140 PLN
Para B (90 min)
Cena dla Klienta280 PLN
Opłata po 1 zrealizowanej sesji129 PLN
Opłata po 2 zrealizowanej sesji174 PLN
Natychmiastowa sesja (50 min)
Cena dla Klienta250 PLN
Opłata po każdej zrealizowanej sesji125 PLN

Załącznik nr 3 do Regulaminu

WYMAGANIA STAWIANE TERAPEUTOM

 

Kryteria dla terapeutów świadczących usługi konsultacyjne w zakresie psychoterapii

 

Kryteria dla terapeutów świadczących usługi konsultacyjne w zakresie coachingu

  • Ukończone szkolenie coachingowe w wymiarze co najmniej 130 godzin
  • Udokumentowane kształcenie ustawiczne – wykaz działań edukacyjnych zrealizowanych w ciągu ostatnich 3 lat – lista, certyfikaty – ukierunkowanie na rozwój osobisty jako coach, rozwój zawodowy, konferencje, warsztaty, studia, szkolenia
  • Studia wyższe – psychologia, andragogika, pedagogika, praca socjalna lub +(również) akredytacja stowarzyszenia zawodowego (ICF, EMCC…)
  • Minimum 250 godzin coachingu/5 lat
  • Ukończona próbna rozmowa coachingowa z doświadczonym coachem

 

Kryteria dla terapeutów świadczących usługi konsultacyjne w języku angielskim

  • Oprócz powyższych kryteriów, aby zostać terapeutą w Hedepy, konieczne jest przejście rozmowy akceptacyjnej z terapeutą, który jest native speakerem języka angielskiego i może ocenić biegłość językową terapeuty w zakresie sesji w języku angielskim.

Załącznik nr 4 do Regulaminu
FORMULARZ ZAWIADOMIENIA I DZIAŁANIA

Wysłane przez (imię i nazwisko):
Dane kontaktowe (e-mail):
Wyjaśnienie, dlaczego użytkownik uważa treść za nielegalną:

 

Wyraźna identyfikacja i opis treści, które uważasz za nielegalne (adres URL i, w razie potrzeby, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację nielegalnych treści):

 

 

Wysyłając niniejsze zgłoszenie potwierdzasz, że w dobrej wierze (autentycznie) wierzysz, że informacje i zarzuty w nim zawarte są dokładne i kompletne