Firmy z wysoce zaangażowanymi i zadowolonymi pracownikami wykazują o 21% większe osiągane zyski przedsiębiorstwa.
A czy ty wiesz jak radzisz sobie jako pracodawca i czy Twoi pracownicy są zadowoleni? I przede wszystkim, jak się tego dowiedzieć. Odpowiedź kryje się w wskaźniku pracowniczym: Net Promoter Score (eNPS).
Wskaźnik pracowniczy Net Promoter Score (eNPS) mierzy zaangażowanie i lojalność Twoich pracowników. Jest w stanie ci podpowiedzieć, w jakim stopniu Twoi pracownicy poleciliby znajomym Twoją firmę, jako dobre miejsce do pracy. Jest to prosta ankieta pracownicza, która pomaga zrozumieć obecny stan zadowolenia pracowników oraz skutecznie zaplanować ewentualne dalsze działania, mające na celu poprawę wizerunku na rynku pracodawców.
Chociaż eNPS to tylko wskaźnik, pomaga on na podstawie danych podejmować właściwe dezycje, tak aby zapewnić pracownikom dobre samopoczucie w Twojej organizacji.
Zadowoleni pracownicy, wpływają na sukces firmy:
Dlatego firmy z zaangażowanym zespołem odnotowują zazwyczaj o 21% wyższy zysk.
Prostota pomiaru eNPS polega na regularnym zadawaniu jednego pytania:
„W skali od 0 do 10, jak prawdopodobne jest, że polecisz nas jako pracodawcę swoim przyjaciołom i znajomym?”
Na podstawie udzielonych odpowiedzi pracownicy dzielą się na trzy grupy:
Odejmując odsetek krytyków od procentu promotorów, otrzymasz wynik w zakresie od -100 do 100. Im wyższy wynik, tym lepiej radzisz sobie jako pracodawca.
Ponieważ udzielenie odpowiedzi na to pytanie zajmuje tylko kilka sekund, możesz szybko zebrać wystarczającą ilość danych od swojego zespołu, a wyniki będą bardzo wiarygodne.
Załóżmy, że znasz już swój wynik eNPS. Ale czy jest on wysoki czy niski? Jak czytać te wyniki i kiedy jest właściwy moment aby podjąć działania?
eNPS to wystandaryzowana i szeroko stosowana metoda, dzięki czemu możesz łatwo porównać swoje wyniki z wynikami innych firm. Należy jednak zachować ostrożność, ponieważ średnie wyniki eNPS różnią się w zależności od branży oraz różnych typów organizacji i zawodów. Porównania mogą dać ogólny pogląd, ale nie należy ich przeceniać.
Zdecydowanie lepiej jest śledzić własny eNPS na przestrzeni czasu, wyciągać wnioski i dążyć do podjęcia działań, które kolejno ocenimy pod kątem skuteczności. Możesz także porównać poszczególne zespoły lub działy w Twojej firmie.
Ogólnie rzecz biorąc, wynik eNPS pomiędzy 10 a 30 jest uważany za dobry, a wynik powyżej 30 jest wyjątkowy. W 2022 roku najwyższe wyniki na czeskim rynku osiągnęły takie firmy jak Innogy i Szpital Górniczy Karvinská.
Najlepszym sposobem pomiaru eNPS jest zintegrowanie pytań ankiety z narzędziami komunikacji wewnętrznej, takimi jak Slack lub Microsoft Teams. Celem jest maksymalne ułatwienie Twojemu zespołowi reagowania i gromadzenia jak największej ilości danych.
Pomiar eNPS jest częścią naszego kompleksowego programu opieki w zakresie zdrowia psychicznego dla firm. Za pomocą prostego i przyjemnego kwestionariusza nie tylko oceniamy eNPS, ale także monitorujemy ogólne nastroje w Twojej firmie, dbając o szybkie wykrycie wszelkich problemów, we wczesnym jego stadium.
Największą zaletą jest jednak to, że rozwiązanie zidentyfikowanych problemów nie jest zależne wyłącznie od Ciebie. Dzięki dostępnym na Hedepy materiałom, masz do dyspozycji filmy edukacyjne, czy możliwość szybkiego umówienia rozmowy z psychologiem a nawet kompleksową psychoterapię online. Wszystkie te usługi są częścią programu, dzięki czemu możesz efektywniej podejmować decyzje zmierzające w kierunku poprawy satysfakcji pracowniczej.
Chcesz zmierzyć swój eNPS i zrobić ważny krok w kierunku zadowolonego i zaangażowanego zespołu? Dowiedz się więcej o korporacyjnym programie opieki psychicznej Hedepy.
Skorzystaj z Hedepy bez zobowiązań
Skorzystaj z webinarów
Twój zespół otrzyma zbiór darmowych kursów, lekcji i lektur